Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) to internetowy środek marketingowy, który optymalizuje strony internetowe w celu uzyskania jak najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania dla odpowiednich terminów wyszukiwania w tradycyjnych wyszukiwarkach, takich jak Google lub Bing. Obejmuje podstawy optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, opisuje procedury i podaje definicje terminów SEO.
Jak to działa w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek?
W optymalizacji pod kątem wyszukiwarek istnieją dwa główne obszary: optymalizacja OnPage i optymalizacja Off-page. Optymalizacja Onpage obejmuje dostosowywanie treści, aby była przyjazna dla wyszukiwarek, wdrażanie środków technicznych i wdrażanie innych, bardziej szczegółowych środków, które mają miejsce bezpośrednio w witrynie. Optymalizacja Off-page obejmuje przede wszystkim tworzenie rekomendacji z innych witryn i innych, bardziej szczegółowych środków, które mogą mieć bezpośredni lub pośredni wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania.
Jak to działa w optymalizacji OnPage?
Optymalizacja OnPage dzieli się na różne główne obszary:
- Analizy słów kluczowych
Które terminy wyszukiwania są interesujące dla której podstrony? - Optymalizacja słów kluczowych
Gdzie najlepiej umieścić które terminy wyszukiwania, aby wygenerować wzrost pozycji? - Optymalizacja treści
Jaką treść i informacje można dodać do podstrony, która będzie interesująca zarówno dla czytelników, jak i wyszukiwarek? - Optymalizacja meta
Które „niewidoczne” właściwości strony (takie jak tagi tytułowe lub tagi meta SEO) można zoptymalizować, aby kontrolować indeksowanie, na przykład? - Optymalizacja fragmentów kodu
Jak mogę wpłynąć na siłę klikalności treści (nagłówka i tekstu) wyniku wyszukiwania w Google i innych wyszukiwarkach? - SEO obrazów
Jak sprawić, aby obrazy były przyjazne dla wyszukiwarek, aby uzyskać lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania obrazów w Google i innych wyszukiwarkach? - SEO techniczne
Na przykład optymalizacja czasu ładowania stron internetowych, ale także optymalizacja budżetów indeksowania, sprawdzanie i eliminowanie możliwych problemów technicznych na całej stronie internetowej. - Zarządzanie indeksowaniem
Umieść strony w wynikach wyszukiwania tak szybko, jak to możliwe, lub usuń określone z wyszukiwarek, jeśli to konieczne.
Wszystkie te środki i więcej są optymalizowane bezpośrednio na Twojej stronie internetowej, a w większości przypadków dla każdej podstrony.
Jak to działa w przypadku optymalizacji poza stroną?
Optymalizacja poza stroną obejmuje tworzenie rekomendacji na innych stronach internetowych i platformach, w tym:
- Budowanie linków
Budowanie linków przychodzących, które kierują do Twojej strony internetowej za pośrednictwem rekomendacji z innych stron internetowych. - Zyskiwanie linków
Tworzenie treści na Twojej stronie internetowej, które są tak genialne, że inne strony internetowe linkują do nich bez żadnych dalszych działań. - Optymalizacja wykresu wiedzy
Na przykład możesz zoptymalizować swoją wizytówkę w Google Moja Firma. - Wpisy na platformach
Na przykład Yelp może być używany do lokalnych lokalizacji, takich jak hotele, wpisy w katalogu firm, wpisy na platformach regionalnych itp.
Z praktycznego punktu widzenia optymalizacje poza stroną to działania wykonywane poza Twoją stroną internetową, tj. „poza stroną”.
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek nie jest zarezerwowana tylko dla Google.
Klasyczna optymalizacja pod kątem wyszukiwarek ma na celu optymalizację pozycji rankingowych we wszystkich wyszukiwarkach. Ze względu na swój udział w rynku, zwłaszcza w krajach niemiecko- i anglojęzycznych, dotyczy to przede wszystkim Google, którego udział w rynku przekracza 90 procent. W praktyce jednak optymalizacja obejmuje również jednoczesną optymalizację pod kątem wyszukiwarek takich jak Bing, Yahoo!, Ecosia.org, Duckduckgo, Yandex (głównie zorientowana na Rosję) i Baidu (głównie przeznaczona dla Chin).
Przeczytaj także: SEO i SEA to idealne połączenie zapewniające optymalną widoczność w Internecie
Ile czasu zajmuje SEO, zanim wyniki staną się widoczne?
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to proces długoterminowy. Ze wszystkich dyscyplin marketingu internetowego SEO jest bardziej grą długoterminową. Znalezienie odpowiednich strategii i słów kluczowych oraz optymalizacja witryny pod ich kątem odgrywa tylko jedną z kilku czasochłonnych ról. Wyszukiwarki muszą być również w stanie zbadać, zindeksować i ocenić tę treść.
Istnieją jednak pewne „szybkie wygrane”. W zależności od witryny, którą optymalizujesz, możesz przynajmniej poprawić swoje pozycje w wyszukiwarkach za pomocą kilku szybkich poprawek. Nie powinieneś jednak na nich polegać; SEO jest i pozostaje długoterminową strategią.
Nie jest jednak rzadkością, że optymalizacje są wykonywane, a następnie przez miesiące nic tak naprawdę nie staje się widoczne. A potem, niemal znikąd, Google zaczyna jeszcze lepiej oceniać stronę pod kątem określonych terminów.
Nie ma ustalonej definicji w odniesieniu do miesięcy lub lat, kiedy wyniki będą wyraźnie widoczne. Niemniej jednak ekspert omówi z Tobą pomysły i wytyczne dotyczące następujących kroków, tło konkretnych działań optymalizacyjnych i ich potencjalne skutki.
Jak definiowane są cele SEO?

W zależności od celów witryny, grupy docelowej, formatów treści i preferencji klienta, cele optymalizacji pod kątem wyszukiwarek powinny być zawsze ustalane. Należy je rozumieć jako zasadę przewodnią, od której można odchodzić w zależności od sytuacji. Możliwe cele mogą obejmować:
- Chcę zwiększyć ogólny ruch, aby zwiększyć świadomość mojej marki.
➔Cel: Zwiększenie ruchu organicznego - Chcę generować większe przychody online w dłuższej perspektywie; chciałbym umieszczać mniej reklam online.
➔Cel: Zwiększenie ruchu organicznego - Chcę generować więcej rezerwacji i sprzedaży.
➔Cele: Zwiększenie ruchu organicznego, tworzenie person i optymalizacja pod kątem grupy docelowej, optymalizacja współczynnika konwersji - Chcę być postrzegany bardziej jako ekspert. ➔Cele: Tworzenie nowej treści, edycja, zwiększenie ruchu organicznego
- Potrzebuję więcej gości w moim hotelu jesienią.
➔Cele: Opracowanie strategii, tworzenie treści jesiennych, zwiększenie ruchu organicznego, optymalizacja współczynnika konwersji
Dla kogo jest to odpowiednie Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek?
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest interesująca dla każdego, kto ma stronę internetową i chce zwiększyć sprzedaż i transakcje lub zwiększyć uwagę, widoczność i odbiorców swojej strony internetowej, marki lub konkretnych ofert – w dłuższej perspektywie.
Innymi słowy, bardzo udana restauracja w centrum miasta niekoniecznie będzie potrzebowała SEO. Inne środki marketingowe, takie jak optymalizacja mediów społecznościowych, mogą być bardziej odpowiednie. Hotel, który ogólnie chce zwiększyć obłożenie w ciągu roku, wymaga SEO.
1 Comment
Pingback: Czym jest Marketing treści? Cechy, zalety i przykłady 2025